Головна » Основні теми творчості Галини Зубченко » Різне » Графіка – Різне « Графіка « Мистецькі техніки творів Галини Зубченко
До цього розділу ввійшли всі графічні роботи Галини Зубченко, які не стосуються тем “Карпати” та “Крим”.
Попри те, що Галину Олександрівну як художника більше асоціюють з живописним та монументальним напрямками, у її творчому доробку є чимало графічних робіт.
Галина Зубченко дуже шанувала міцний академічний рисунок. Попри емоційну наповненість кожної роботи, художниця велике значення приділяла структурності своїх творів – у доволі широкому сенсі. Йдеться про структурність у композиції, у пробудові фігури чи голови; кольорове потрактування також часто підкорялося певному структурному рішенню автора… У роботах Галини Олександрівни немає випадковостей. Кожне художнє рішення було осмисленим, продуманим.
Для розуміння ролі структурного підходу в творах Галини Зубченко наведемо невеликий, але дуже показовий приклад. Ще зі студентських років художниця любила тренуватись на постановках з оголеною натурою.
Ось один з начерків, де ми бачимо серйозний розбір побудови чоловічої фігури. Анатомія, пропорції, осі, кути…
Ще один начерк того ж періоду. Тут присутні лише плавні лінії, але це оманливе враження. Весь аналіз побудови жіночої фігури присутній тією ж мірою – просто це приховано і тому неочевидно. Це як уміння тримати результат обчислень у голові, не виписуючи всю послідовність дій.
Галина Зубченко стверджувала: “Можна лише однією малопомітною лінією позначити групу м’язів чи зміну форми. Уміння легкою невимушеною лінією показати реальну побудову фігури – це і є майстерність”.
Можливо, саме тому Галина Олександрівна за кожної вдалої нагоди робила начерки в людних місцях. Вона вважала це необхідною “художньою зарядкою” для підтримання професійної форми.
Під невимушеною легкістю робіт Галини Зубченко криються ґрунтовні академічні знання, глибина художнього аналізу і майстерність виконання.